Każda kobieta marzy o tym, by być piękną dla siebie oraz dla swojego mężczyzny. Chcemy się podobać w otoczeniu, błyszczeć. Pragniemy, by doceniano nie tylko nasze piękno, ale przede wszystkim zdrowy i naturalny wygląd. Jednak, aby to osiągnąć, potrzebna jest zdrowa i racjonalna dieta. Sprawa utrudnia się zwłaszcza wtedy, gdy planujemy zajście w ciążę. Każda rygorystyczna dieta jest wtedy zabroniona. Musimy jeść zdrowo, ale nie możemy nastawiać się na utratę kilogramów.

Dieta jeszcze przed ciążą

Wcale nie musisz katować się konkretną dietą, nie musisz ograniczać swoich posiłków, ani decydować się na spożywanie tylko niektórych pokarmów – co zresztą jest bardzo niezdrowe. Najważniejsze, aby zminimalizować, ale niekoniecznie wykluczać, tylko niektóre z pokarmów, a do swojego codziennego typu życia włączyć nieco ruchu. Produktami, które należy zminimalizować są oczywiście słodycze, a przede wszystkim czekolada. Oczywiście, batonik od czasu do czasu nam nie zaszkodzi, ale objadanie się słodkościami, na pewno nie wpłynie dobrze na Twój organizm. Koniecznie ogranicz również alkohol, a także wszelkie ostre przyprawy, tj. paprykę, chili i ocet spirytusowy. Pamiętaj, że przy odpowiedniej ilości ruchu nie musisz rezygnować z niczego co lubisz! Wystarczy nieco zmodyfikować swoją dietę.

Kiedy planujesz ciąże

Kiedy planujesz ciążę twoja dieta musi być skrupulatnie przemyślana. Nie jest to jednoznaczne z jedzeniem dużych ilości pokarmów – posiłki nie muszą być duże, ale powinny być dobrze zbilansowane. Nie zapominaj o warzywach i owocach. Jedz wiele tych o kolorze zielonym i czerwonym – mają wiele potrzebnych dla organizmu witamin. Do diety koniecznie wprowadź kwas foliowy. Niestety nie zawsze jesteśmy w stanie zapewnić organizmowi odpowiednie jego stężenie spożywając naturalne składniki, dlatego warto poprosić lekarza o specjalne tabletki, które uzupełnią niedobory.

Ciąża

W ciąży nie należy się przejadać, ale nie można także lekceważyć swoich zachcianek. Jeżeli Twój organizm woła o odrobinę słodyczy lub słonych potraw – możesz sobie na to pozwolić. Może to oznaczać, że brak w Twoim organizmie niektórych składników. Owoce egzotyczne zamień na te rodzime i staraj sie ograniczyć przyjmowanie dużych ilości cukru. Pij dużo wody i zdrowych, świeżych soków. Oczywiście zapomnij na okres ciąży o alkoholu, nawet jego najmniejszych ilościach oraz o nikotynie. Na małą kawę raz na jakiś czas możesz sobie pozwolić, ale nie nadużywaj jej!